| Nama | : Muhammad Afiq Hazwan Bin Shamsul Nizam |
| Umur | : 17 tahun |
| Ahli | : 2010 |
Latar belakang
Muhammad Afiq Hazwan merupakan seorang pelajar sekolah menengah yang aktif dan mempunyai minat mendalam terhadap permainan Mobile Legends: Bang Bang (MLBB). Pada awalnya, Afiq bermain MLBB sekadar sebagai hobi selepas waktu sekolah bersama rakan-rakan. Namun, selepas menyertai aktiviti dan kelas kesedaran eSukan yang dianjurkan di Pusat Ekonomi Digital (PEDi) / NADI, beliau mula memahami nilai positif dalam eSukan seperti kerjasama berpasukan, komunikasi, disiplin dan strategi permainan yang bijak.
Penyertaan Afiq dalam Pertandingan eSukan MLBB anjuran NADI telah membuka peluang untuk beliau menonjolkan bakat dalam bidang permainan kompetitif. Melalui bimbingan dan aktiviti kesedaran digital, Afiq kini lebih peka terhadap pengurusan masa, etika bermain secara sihat, dan keselamatan dalam talian. Beliau menjadi contoh kepada rakan-rakan lain bahawa minat terhadap permainan video boleh dikembangkan ke arah yang lebih positif dan berfaedah.
Sebelum penggunaan penglibatan NADI
Sebelum menyertai kelas-kelas kesedaran eSukan, adik Afiq hanya bermain Mobile Legends: Bang Bang (MLBB) sekadar untuk hiburan dan mengisi masa lapang selepas waktu persekolahan. Kebanyakan mereka tidak menyedari potensi sebenar eSukan sebagai satu bidang yang mampu membina kemahiran insaniah seperti kerjasama berpasukan, komunikasi berkesan, strategi, dan kepimpinan.
Selepas penggunaan penglibatan NADI
Melalui penyertaan dalam Pertandingan eSukan MLBB anjuran NADI, adik Afiq mula menunjukkan minat mendalam terhadap permainan kompetitif yang terancang. Mereka membentuk pasukan sendiri, menjalani sesi latihan secara konsisten dan mempelajari cara merancang strategi permainan yang efektif. Hasil daripada kesungguhan tersebut, pasukan adik Afiq ini berjaya menunjukkan prestasi yang membanggakan — bukan sahaja dari segi keputusan pertandingan, tetapi juga dari aspek disiplin, komitmen dan semangat berpasukan. Mereka mula memahami bahawa kejayaan dalam eSukan bukan sekadar bergantung kepada kemahiran bermain, tetapi juga etika, fokus, dan pengurusan masa yang baik.



